Kadra

 


W naszej pracy wychodzimy z założenia, że jeżeli chcemy inspirować naszych uczniów do rozwoju i pogłębiania ich wiedzy, sami musimy być dla nich wzorem i inspiracją. Dlatego często uczestniczymy w szkoleniach i kursach doszkalających. Często też zapraszamy nauczycieli i wykładowców waldorfskich z innych krajów, aby wymieniać się z nimi cennymi doświadczeniami. Tego typu wizyty owocują także międzynarodową współpracą na poziomie klas.

Kadrę naszej szkoły stanowią w większości nauczyciele, którzy ukończyli lub są w trakcie podyplomowych studiów Edukacji Niezależnej na Uniwersytecie Warszawskim. Współorganizatorką tych studiów i ich wykładowczynią jest Pani Kasia Cieplińska, wychowawca klasy VI.

W gronie osób na co dzień pracujących w naszej szkole i będących w stałym kontakcie z uczniami są także współpracujące ze sobą panie psycholog i logopeda. Każdy z naszych uczniów otrzymuje pełną uwagę i specjalistyczną pomoc, gdy tylko zajdzie taka potrzeba. 



 

Nauczyciele Waldorfskiej Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Krakowie:




Wychowawczyni klasy IV: Izabela Cichoń



Jestem nauczycielem dyplomowanym, absolwentką nauczania początkowego krakowskiego WSP. W 1983 roku rozpoczęłam pracę w szkole. Jako nauczyciel cały czas poszukiwałam takiej pedagogiki, która da mi możliwość rozwoju i pozwoli tak patrzeć na dziecko, aby pomóc mu odnaleźć jego własne życiowe zadania i cele. W latach 90-tch należałam do Stowarzyszenia Animatorów Pedagogiki C. Freineta. W tym czasie podjęłam studia podyplomowe na UJ kierunek: nauczyciel wspomagający w klasach integracyjnych. Wtedy też poznałam pedagogikę waldorfską. W 1998 roku ukończyłam II edycję studium waldorfskiego na Uniwersytecie Warszawskim. Pracując w szkole państwowej realizowałam program autorski oparty na założeniach pedagogiki waldorfskiej. Studia zainspirowały mnie też do pogłębiania wiedzy z zakresu antropozofii w krakowskim terapeutikum „Parsifal” , tam poznałam masaż metodą Pressla i zdobyłam kwalifikacje do jego wykonywania. W tym czasie byłam członkiem Stowarzyszenia „Sztuka Wychowania”, którego celem było propagowanie pedagogiki waldorfskiej i założenie szkoły. Udało nam się to 2004 roku. Brałam udział w tworzeniu dokumentacji naszej szkoły, w której oficjalnie rozpoczęłam pracę rok później.



Wychowawczyni klasy III: Elżbieta Lekan


Jestem absolwentką filologii polskiej i logopedii. Pracuję jako terapeuta mowy w Waldorfskiej Szkole Podstawowej oraz w  Motylowie, w przedszkolu z elementami pedagogiki waldorfskiej w Krakowie. Pod swoimi skrzydłami mam wiele dzieci dotkniętych trudnościami językowymi oraz najlepszą na świecie grupę teatralną!
Moje spotkanie z pedagogiką waldorfską zaczęło się od  wykładu pewnej nauczycielki matematyki z Bielska i... trwa do dziś. Szukając dobrej szkoły dla swojego dziecka, znalazłam również miejsce dla siebie. Podjęłam studia waldorfskie na Uniwersytecie Warszawskim, chcąc być lepszym terapeutą i nauczycielem, studiując tę pedagogikę staję się też lepszym i uważniejszym człowiekiem. Chociaż od ponad dwudziestu lat mieszkam w Krakowie, w duszy jestem dziewczynką ze wsi, a dokładniej z lasu, biegnącą z krzykiem za tatą, by pokazać mu znalezionego grzyba..."




Wychowawczyni klasy V: Anna Kędzierska

Jestem absolwentką pedagogiki-psychoprofilaktyki oraz edukacji artystycznej o specjalności malarstwo. Ukończyłam również pedagogikę przedszkolną i wczesnoszkolną, a także trzyletnie studium edukacji niezależnej na Uniwersytecie Warszawskim dotyczące pracy nauczyciela w szkole waldorfskiej. Przez dłuższy czas zajmowałam się terapią przez sztukę pracując z osobami niepełnosprawnymi. Od 9 lat jestem związana z edukacją alternatywną.

Bycie nauczycielem w szkole waldorfskiej jest dla mnie z jednej strony ogromną odpowiedzialnością i wyzwaniem, a z drugiej wielką przygodą, radością i pasją. Mocno angażuję się w to, co robię. Jestem szczerze przekonana, że pedagogika waldorfska stwarza nam wszystkim, zarówno dzieciom jak i nauczycielom, przestrzeń do wewnętrznego rozwoju. Daje także sposobność do ciągłego odkrywania drugiego człowieka wraz z całym wachlarzem drzemiących w nim możliwości i talentów.



Wychowawczyni klasy VI, nauczyciel etyki: Weronika Madej

 

Ukończyłam filozofię na UJ, następnie wyjechałam za granicę do Niemiec i Szwajcarii by tam dalej studiować. Wróciłam gdyż poczułam, że tutaj jest jeszcze wiele do zrobienia. Choć nigdy wcześniej nie marzyłam o zostaniu nauczycielem, to właśnie w Szkole Waldorskiej odnalazłam miejsce w którym dobro, prawda i piękno nie są jedynie komunałami, lecz niosą w sobie istotną treść.

"Jeśli chcesz zbudować statek, nie zwołuj ludzi, aby ci przynieśli drzewo, przygotowali narzędzi, nie przydzielaj zadań i pracy, lecz wzbudź w nich tęsknotę za dalekim, bezkresnym morzem." Wierzę,że każdy z nas niesie w sobie taką tęsknotę. Staram się pomagać ją dzieciom odkrywać, by każde z nich miało w przyszłości wystarczająco siły i odwagi, by zbudować swój statek.



Anna Kruczek

Urodziłam się i wychowałam w Krakowie. Tu odebrałam też część mego wykształcenia. Jeszcze w trakcie studiów pedagogicznych na AP w Krakowie poszukiwałam alternatywnych dróg w pedagogice. Po ukończeniu studiów, poszukiwania zawiodły mnie do Szkocji, do Camphill Rudolf Steiner`s School Aberdeen- dla dzieci ze specjalnymi potrzebami. Doświadczenie to sprowadziło mnie na tory pedagogiki waldorfskiej. Po powrocie do Krakowa, przez sześć lat pracowałam w przedszkolu waldorfskim „Pod Skrzydłami”. Pracując, ukończyłam Niezależne Studium Pedagogiki Waldorfskiej w Warszawie. Ale życie nie miało by smaku bez możliwości poznawania coraz to nowych terenów. Antropozofia i teologia chrześcijańska, złączone z pedagogiką waldorfską prosiły o poznanie. Wyjechałam do Niemiec, gdzie studiowałam we Freie Hochschule der Christengemeinschaft-Stuttgart - seminarium teologicznym. Pracowałam także w domu spokojnej starości. Opiekowałam się, ludźmi pragnącymi, aby poza ich chorobą i niedołęstwem starczym zobaczyć i odczuć prawdziwie drugiego człowieka.

Po trzech latach wróciłam do Polski. Przez rok pracowałam jako nauczyciel przedszkolny, w przedszkolu waldorfskim „Ziarenko” w Krakowie. Lubiąc jednak wyzwania i sytuacje, w których można dalej poznawać świat, innych ludzi i siebie samego, w 2014 roku rozpoczęłam współpracę ze Szkołą Waldorfską. Objęłam stanowisko nauczyciela świetlicy. Po roku po raz pierwszy objęłam wychowawstwo klasy I. Bycie nauczycielem to uczenie się każdego dnia, stawanie się, z całym spektrum zalet i niedoskonałości. To przygoda, którą pragnę uczynić piękną dla tych, których będę miała zaszczyt spotkać na tej drodze, jak i dla samej siebie.

W wolnych chwilach moim domem stają się góry, a wytchnieniem pastel.



Wychowawca klasy VIII: Rafał Winiarski













Mam wielkie szczęście i przyjemność prowadzić w naszej szkole jako nauczyciel klasowy szóstą klasę szkoły podstawowej. Zdecydowanie preferuję poznawanie się osobiste, bez pośrednictwa internetu.



Katarzyna Cieplińska



 

"...Życie naprawdę jest mrokiem tylko wtedy, gdy mu braknie wewnętrznego pędu; a ten jest ślepy, któremu nie towarzyszy wiedza, a wszelka wiedza jest próżna bez pracy, a każda praca jest pusta i daremna, jeśli w niej nie ma miłości". Tak pisał Gibran. I ja tak właśnie myślę o uczeniu. I o uczeniu się.

Ukończyłam psychologię na UJ, a potem jeszcze różne inne studia podyplomowe oraz różne kursy i szkolenia. Obecnie poza pracą w szkole zajmuję się też kształceniem nauczycieli waldorfskich w ramach Podyplomowych Studiów Edukacji Niezależnej na Uniwersytecie Warszawskim.

Fascynuje mnie pytanie: Co to znaczy "artystycznie kształtować lekcje"? A marzy mi się upowszechnienie pedagogiki waldorfskiej w Polsce.



Nauczyciel eurytmii: Anna Byczkowska


Jestem absolwentką germanistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim. W czasie studiów zazdrościliśmy Niemcom, że oni mają szkoły waldorfskie, a u nas takich fajnych "wynalazków" nie ma... Po studiach jakiś czas mieszkałam za granicą, poznając antropozofię od strony filozofii i sztuki (Novalis Hochschulverein, Kamp-Lintfort, Emerson College, Forest Row). W tym czasie "przyszła" do mnie eurytmia i wywarła tak silne wrażenie, że zamiast kończyć studia w Witten-Annen (nauczyciel klasowy z językiem angielskim), rozpoczęłam 4-letnią naukę w London College of Eurythmy. Potem były studia artystyczno-pedagogiczne i wprawianie się w fach nauczyciela eurytmii w przedszkolu waldorfskim oraz w Brighton Steiner School. I pewnie byłabym do dziś w Anglii (albo może gdzie indziej), gdyby nie telefon z Krakowa, że młoda szkoła waldorfska potrzebuje eurytmisty...

I tak od 2006 związana jestem z naszą szkołą - początkowo tylko jako nauczyciel eurytmii, a od 2008/2009 również jako nauczyciel klasowy. W tym czasie ukończyłam kurs eurytmii socjalnej (Haga i Sekem/Egipt). Kontakty z zagranicą pielęgnuję teraz na niwie zawodowej jako polski przedstawiciel IAO, międzynarodowej organizacji wspierającej rozwój pedagogiki waldorfskiej w Europie Środkowej i Wchodniej.



Nauczyciel języka niemieckiego w klasach I-III szkoły podstawowej: Svitlana Tsymbaliuk



Nauczyciel języka niemieckiego w klasach IV-VIII szkoły podstawowej: Lidia Marek


Jestem absolwentką germanistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Pracuję z dziećmi i z młodzieżą już od 2002 roku i pewnie jest to „miłość od pierwszego wejrzenia” bo trwa tak nieprzerwanie aż do dziś… Bardzo lubię to co robię, więc chyba jestem szczęściarą. Moja przygoda ze Szkołą Waldorfską rozpoczęła się niedawno, bo we wrześniu 2015 roku, ale już czuję, że to właśnie „to coś”. Cieszę się, że mogę głębiej poznać pedagogikę Rudolfa Steinera. Jej idee wydają się być coraz bardziej aktualne i godne stosowania. Prywatnie jestem mamą 12-letniej Niny, która bardzo dba o to aby mama przypadkiem się nie nudziła…. Jeżdżę na rolkach, rowerze, na nartach. Pływam, tańczę Zumbę….. jak to dwunastolatka!



Nauczyciel języka angielskiego w klasach VII-VIII szkoły podstawowej: Mariusz Nieroda


Z wykształcenia i pasji jestem filozofem oraz etnologiem. Ukończyłem filozofię na UJ oraz studiowałem etnologię. Ważnym elementem mojego życia są języki obce – uczyłem się ich 6 w tym dwóch starożytnych. Język obcy to nowy model poznania świata, pozwala zobaczyć to co znane, w nowym świetle. Z pedagogiką alternatywną związałem się 9 lat temu i ta przygoda trwa nadal. Edukacja dla mnie nie jest zapisywaniem pustej karty, edukacja to rozpalanie ognia. Dzieci posiadają w sobie niespożytkowane zasoby energii w postaci chęci poznawania świata. Odnalezienie wielkich tajemnic otoczenia, w najprostszych zdawałoby się rzeczach wokół nas, jest sztuką. Dlatego też w wychowaniu potrzebujemy pasji, aby ciągle i na nowo rozpalać żar ciekawości świata. Wychowanie to sztuka, wychowawca to artysta. W pracy z dziećmi staram się rozpalać ciekawość, ciekawość wobec tego, co czasami wydaje się nam najprostsze, pasja jest najlepszym przewodnikiem po świecie codziennych tajemnic. Ukończyłem Podyplomowe Studium Edukacji Niezależnej Uniwersytetu Warszawskiego oraz kilkanaście kursów dotyczących alternatywnych metod pracy z dziećmi m.in. w Niemczech, Włoszech, Anglii oraz na Węgrzech. Obecnie jestem w trakcie studiów doktoranckich na kierunku socjologia UJ oraz przedstawicielem polskiego środowiska szkół waldorfskich na arenie europejskiej w ramach ECSWE.

Wiele lat spędziłem na pracy w organizacjach pozarządowych wspierając osoby zagrożone wykluczeniem społecznym, co pozwoliło mi na poznanie drugiego człowieka jako źródła niezbadanych tajemnic. Interesuję się filozofią, alternatywnymi ruchami społecznymi oraz alternatywnymi modelami organizowania przestrzeni społecznej. Moją pasją jest sport, w każdej formie i o każdej porze. Lubię biegać, ale także grać w gry zespołowe.



Nauczyciel muzyki, orkiestry oraz chóru: Wassim Ibrahim


Urodzony w Damaszku, w Syrii, w 1978 roku. W 1998 roku ukończył pierwsze studia z tytułem inżyniera budownictwa i w ciągu następnych siedmiu lat, brał udział w licznych projektach w Syrii. Swoją przygodę muzyczną rozpoczął w wieku sześciu lat, grając na flecie i Oud. W latach 1990-1996 rozpoczął naukę gry na instrumencie – Oud, którą prowadził nauczyciel Fayez Zahe Aldin. Następnie rozpoczął studia na kierunku Harmonia i kontrapunkt, które prowadziła Prof. Bella Tagezieva. 2005 rok to początek kariery akademickiej w High Institute of Music (Wydział Teorii i Kompozycji) w Damaszku. Studia ukończył w 2010 roku, współpracując z wieloma wykładowcami. Jego edukację prowadzili profesorowie pochodzenia rosyjskiego, kompozycję wykładał Prof. Serge Kopperanov, teorię - Prof. Bella Tagezieva, dyrygenturę - Prof. Victor Babenko oraz Mr Missak Baghboudarian; dyrygent Syryjskiej Orkiestry Symfonicznej. Następnie Wassim Ibrahim uzyskał stopień magistra studiów kompozytorskich na Akademii Muzycznej w Krakowie, w Polsce, pod nadzorem Prof. Józefa Rychlika w 2015 roku. Obecnie jest studentem studiów doktoranckich Akademii Muzycznej w Krakowie i kontynuuje kierunek kompozytorski, współpracując z Prof. Józefem Rychlikiem. W latach 2010-2013 rozpoczął profesjonalną karierę muzyczną jako nauczyciel w Higher Institute of Music w Damaszku, w Syrii, gdzie wykładał historię muzyki międzynarodowej, prowadził zajęcia z harmonii i kształcenia słuchu.

Jego profesjonalna kariera kompozytorska rozpoczęła się w 2002 roku, od skomponowania sześciu piosenek dla dzieci, które znalazły się na płycie dedykowanej najmłodszym. Następnie jego utwory były wykonywane na wielu festiwalach, w różnych krajach i halach koncertowych na całym świecie, między innymi: podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień w Austriackim Forum Kultury w Warszawie; w Sali Koncertowej Filharmonii Krakowskiej; podczas Festiwalu Krakowskiej Akademii Muzycznej – aXes; w trakcie Dni Kultury Syryjskiej w teatrze Muth w Wiedniu, w Austrii; na koncertach w Burgtheater Kasino oraz Ehrbar Saal w Wiedniu, w Austrii; w New Jersey i Wisconsin w Stanach Zjednoczonych; w Niemczech; na konferencji Chrześcijaństwo-Islam w Bejrucie, w Libanie; na festiwalach: Damaszek – arabska stolica kultury; Aleppo – stolica kultury islamskiej; na festiwalu chórów Aswatuna w mieście Petra, w Jordanii; w Opera House w Damaszku. Wassim Ibrahim był także członkiem chóru Chamber Choir w Higher Instytut of Music w Damaszku. Występował też w wielu krajach, grając na Oud; między innymi w: Stanach Zjednoczonych, Austrii, Niemczech, Polsce, Francji, Włoszech, Czechach, Rosji, Maroku, Jordanii, Algierii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Libanie i Syrii. Uczestniczył także w wielu warsztatach, kursach i koncertach: kurs kompozytorski w Krakowie, w Polsce, prowadzony przez kompozytora Macieja Jabłońskiego w 2013 roku, warsztaty kompozytorskie w Austrii, w Wiedniu prowadzone przez kompozytor Johannę Doderer, warsztaty pod kierunkiem mgr Geralda Resch z Wiednia w Syrii w 2010 roku. Występował też jako solista lub członek chóru (tenor) na koncercie Mediterranean Youth orchestra „Ewangelia Jana”, którego dyrygentem był Alain Jotard (w Damaszku – Maroku – Nicei , Marsylii, Francji). Brał udział także w warsztatach prowadzonych przez kompozytora Joseph’a Vella na Malcie w 2009 roku. Uczestniczył w wykonaniu dwóch utworów podczas Festiwalu Chórów i Orkiestr Czajkowskiego w Moskwie w 2008 roku. Brał też udział w warsztatach prowadzonych przez francuskiego kompozytora Silvin’a Casancon’a w 2008 roku. Uczestniczył również we wszystkich koncertach jako członek Syryjskiej Orkiestry Symfonicznej oraz chóru Chamber Choir w sekcji tenorów w latach 2005 – 2013.


Nauczyciel wychowania fizycznego: Maciej Kasprzyk


Ukończyłem studia licencjackie z Wychowania Fizycznego na Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie, a także studia magisterskie z Pedagogiki, specjalność poradnictwo edukacyjne i zawodowe na Uniwersytecie Pedagogicznym. Posiadam również uprawnienia trenerskie UEFA Grassroots C, będąc też czynnym zawodnikiem piłki nożnej na poziomie półprofesjonalnym. Pracę w Szkole Waldorfskiej zacząłem w marcu 2019 roku. Przekraczając pierwszy raz bramy szkoły można było poczuć ciepło, jakby wchodziło się do własnego domu. To uczucie towarzyszy mi niezmiennie każdego dnia ze względu na ludzi, którzy tworzą szkolną wspólnotę. Na lekcjach Wychowania Fizycznego zachęcam młodzież do ruchu poprzez gry i zabawy, które wymagają od nich kreatywności i sprawiają radość. Prowadzę także dodatkowe zajęcia z siatkówki oraz piłki nożnej. Staram się również uaktywnić uczniów przebywających na świetlicy poprzez zajęcia ruchowe. W ciągu roku szkolnego organizuję dodatkowo weekendowe wycieczki turystyczno-rowerowe oraz krajoznawcze.




Wychowawczyni w klasie II: Paulina Konieczko


Janusz Korczak pisał o dobrym wychowawcy, że to osoba „która nie wtłacza a wyzwala, nie ciągnie a wznosi, nie ugniata a kształtuje, nie dyktuje a uczy, nie żąda a zapytuje, przeżyje wraz z dziećmi wiele natchnionych chwil”.

Ten cytat to dla mnie idea pracy z dziećmi do której każdego dnia staram się dążyć. W naszym „Korczaku” urzekła mnie atmosfera i klimat szkoły oraz podejście nauczycieli do dzieci. Spodobała mi się wolność, której dzieciakom się nie odbiera, ale daje możliwość rozwoju poprzez własne zainteresowania. To co dla mnie najważniejsze, stawia się tu na dzieci, pozwala się im wzrastać nie odbierając im wyboru, mogą być indywidualistami, iść różnymi drogami ale i tak w końcu połączy ich wspólny cel – chęć poznania Świata.

W pedagogice waldorfskiej odnajduję to czego poszukiwałam we wcześniejszej pracy z dziećmi.  Jestem absolwentką pedagogiki na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.



Nauczyciel warsztatów, nauczyciel w świetlicy: Tadeusz Nowak














W latach 2005 – 2011 studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie na Wydziale Rzeźby, II Pracowni Interdyscyplinarnej na Wydziale Malarstwa, oraz w Studium Pedagogicznym. Uczestniczył też w zajęciach Pracowni Rzeźby VI na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. W roku szkolnym 2010/11 pracował w Państwowej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II stopnia  im. Fryderyka Chopina w Krakowie na stanowisku nauczyciela Plastyki i Wiedzy o kulturze. W 2013 roku ukończył szkolenie w zakresie technologii robót wykończeniowych w budownictwie. Od wielu lat pracuje w warsztacie obróbki plexiglasu. Specjalizuje się w rzeźbieniu w glinie, drewnie i kamieniu. Zajmuje się problematyką rozróżniania sztuczności i naturalności tworzyw, ich sensów i znaczeń, przeznaczeń, oraz możliwości transformacji, szczególnie z perspektywy podziału i przenikania się kultury i natury. Warsztaty w szkole waldorfskiej traktuje jako poszukiwanie i uaktywnianie potencjalności twórczej w człowieku drogą czynności manualnej; odkrywanie siebie samego i otaczającego świata poprzez poznawanie materiału, techniki i możliwości własnego ciała; jako integrację psychiczno – fizyczną, aktywną medytację, rozwój duchowy, mentalny i społeczny.



Nauczyciel edukacji do spraw bezpieczeństwa: Anna Kleszyk


Ukończyłam studia magisterskie z pedagogiki specjalność wychowanie obronne i fizyczne na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie oraz studia podyplomowe z edukacji technicznej i zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy na Politechnice Krakowskiej. Posiadam kwalifikacje dla nauczycieli w zakresie prowadzenia zajęć edukacyjnych z pierwszej pomocy. Specjalizuję się w organizowaniu i przeprowadzaniu kursów z zakresu pierwszej pomocy. W szkole prowadzę zajęcia z edukacji dla bezpieczeństwa dla uczniów klasy VIII. Prowadzę również zajęcia dla studentów na Akademii Górniczo-Hutniczej z podstaw ratownictwa medycznego. Jestem specjalistą ds. BHP. Przeprowadzam  treningi personalne. Sport towarzyszy mi w życiu niemal od zawsze. Od najmłodszych lat, już wtedy brałam udział w zmaganiach we wszystkich możliwych dyscyplinach, w wielu z nich z dobrymi wynikami. Przez prawie 8 lat trenowałam taekwon-do, następnie piłkę koszykową. Ciągły kontakt ze sportem pokazał mi jak ważna jest wiedza z zakresu pierwszej pomocy, wszyscy powinniśmy ją posiadać, i często powtarzać. Ukończyłam kurs instruktorów fitness. Jestem specjalistą do spraw żywienia. Gotowanie jest moją pasją którą, lubię zarażać podczas zajęć szkolnych i uświadamiać uczniom jak ważna jest dieta w życiu każdego człowieka.  Praca na kilku płaszczyznach wspomaga mój rozwój oraz motywuje do działania.



Nauczyciel specjalista: Sylwia Łącka


Jestem absolwentką pedagogiki specjalnej na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie. W Szkole Waldorfskiej pracuję od września 2018 roku jako nauczyciel wspomagający oraz prowadząc zajęcia rewalidacji indywidualnej. Ponadto od wielu lat jestem animatorem, zajmującym się głównie face paintingiem. W wolnych chwilach maluję akwarelami i chętnie uczę się nowych technik malarskich oraz zdobniczych. Lubię podróże, spotkania przy dobrych grach planszowych i wędrówki po górach.



Nauczyciel w świetlicy, nauczyciel informatyki: Łukasz Gądek


 

 

 

 

 

 

 

 

Ukończyłem studia magisterskie, kierunek pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, na Wszechnicy Świętokrzyskiej.
Miłośnik zwierząt, filozofii oraz szeroko rozumianych sztuki i fantastyki. Entuzjasta kina i klasycznych efektów filmowych. Wielbiciel mitologii, zjawisk paranormalnych, dubbingu i animacji. W wolnym czasie pracuje nad własną kreskówką.




Asystent nauczyciela w klasie V: Wirginia Zembaty


Ukończyłam studia magisterskie na kierunku pedagogika szkolna z terapią pedagogiczną na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jestem także w trakcie studiów podyplomowych o kierunku oligofrenopedagogika- edukacja i rewalidacja osób z niepełnosprawnością w KIRE. Moje zainteresowania zawodowe skupiają się  wokół pedagogiki twórczości, terapii pedagogicznej oraz zaburzeń w rozwoju i zachowaniu dzieci. Wolne chwile poświęcam na podróże oraz rozwijanie swoich pasji jakimi są taniec oraz muzyka. Praca w szkole waldorfskiej  pozwala mi realizować swoje pedagogiczne cele i w kreatywny sposób wykorzystywać hobby w pracy zawodowej.




Akompaniament: Joanna Olszańska - Roemer



Sekretariat: Magdalena Józefowska




 

 


 

 

Główna Księgowa Fundacji Wena: Kamila Cudnik