top of page

KADRA

W naszej pracy wychodzimy z założenia, że jeżeli chcemy inspirować naszych uczniów do rozwoju i pogłębiania ich wiedzy, sami musimy być dla nich wzorem i inspiracją. Dlatego często uczestniczymy w szkoleniach i kursach doszkalających. Często też zapraszamy nauczycieli i wykładowców waldorfskich z innych krajów, aby wymieniać się z nimi cennymi doświadczeniami. Tego typu wizyty owocują także międzynarodową współpracą na poziomie klas.
 

Kadrę naszej szkoły stanowią w większości nauczyciele, którzy ukończyli lub są w trakcie podyplomowych studiów Edukacji Niezależnej na Uniwersytecie Warszawskim. Współorganizatorką tych studiów i ich wykładowczynią jest Pani Kasia Cieplińska.

W gronie osób na co dzień pracujących w naszej szkole i będących w stałym kontakcie z uczniami są także współpracujące ze sobą panie psycholog i logopeda. Każdy z naszych uczniów otrzymuje pełną uwagę i specjalistyczną pomoc, gdy tylko zajdzie taka potrzeba. 

Wychowawczyni klasy I: Magdalena Gładysiewicz

Wychowawczyni klasy II: Irena Maciąg

Wychowawczyni klasy III: Agnieszka Zychowicz

Wychowawczyni klasy IV: Magdalena Śmigla

Wychowawczyni klasy V: Paulina Konieczko

 

Janusz Korczak pisał o dobrym wychowawcy, że to osoba „która nie wtłacza a wyzwala, nie ciągnie a wznosi, nie ugniata a kształtuje, nie dyktuje a uczy, nie żąda a zapytuje, przeżyje wraz z dziećmi wiele natchnionych chwil”.


Ten cytat to dla mnie idea pracy z dziećmi do której każdego dnia staram się dążyć. W naszym „Korczaku” urzekła mnie atmosfera i klimat szkoły oraz podejście nauczycieli do dzieci. Spodobała mi się wolność, której dzieciakom się nie odbiera, ale daje możliwość rozwoju poprzez własne zainteresowania. To co dla mnie najważniejsze, stawia się tu na dzieci, pozwala się im wzrastać nie odbierając im wyboru, mogą być indywidualistami, iść różnymi drogami ale i tak w końcu połączy ich wspólny cel – chęć poznania Świata.


W pedagogice waldorfskiej odnajduję to czego poszukiwałam we wcześniejszej pracy z dziećmi.  Jestem absolwentką pedagogiki na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie oraz studiów podyplomowych Edukacji Niezależnej na Uniwersytecie Warszawskim .

AKe.jpg
no_photo.png

Wychowawczyni klasy VI i VIII, nauczycielka plastyki, wicedyrektor szkoły: Anna Kędzierska

Jestem absolwentką pedagogiki-psychoprofilaktyki oraz edukacji artystycznej o specjalności malarstwo. Ukończyłam również pedagogikę przedszkolną i wczesnoszkolną, a także trzyletnie studia podyplomowe Edukacji Niezależnej na Uniwersytecie Warszawskim dotyczące pracy nauczyciela w szkole waldorfskiej. Przez dłuższy czas zajmowałam się terapią przez sztukę pracując z osobami niepełnosprawnymi. Od wielu lat jestem związana z edukacją alternatywną.
Bycie nauczycielem w szkole waldorfskiej jest dla mnie z jednej strony ogromną odpowiedzialnością i wyzwaniem, a z drugiej wielką przygodą, radością i pasją. Mocno angażuję się w to, co robię. Jestem szczerze przekonana, że pedagogika waldorfska stwarza nam wszystkim, zarówno dzieciom jak i nauczycielom, przestrzeń do wewnętrznego rozwoju. Daje także sposobność do ciągłego odkrywania drugiego człowieka wraz z całym wachlarzem drzemiących w nim możliwości i talentów.

EL.jpg

Wychowawczyni klasy VII, dyrektor szkoły: Elżbieta Lekan

Jestem absolwentką filologii polskiej i logopedii. Pracuję jako terapeuta mowy w Waldorfskiej Szkole Podstawowej oraz w  Motylowie, w przedszkolu z elementami pedagogiki waldorfskiej w Krakowie. Pod swoimi skrzydłami mam wiele dzieci dotkniętych trudnościami językowymi oraz najlepszą na świecie grupę teatralną!
Moje spotkanie z pedagogiką waldorfską zaczęło się od  wykładu pewnej nauczycielki matematyki z Bielska i... trwa do dziś. Szukając dobrej szkoły dla swojego dziecka, znalazłam również miejsce dla siebie. Podjęłam studia waldorfskie na Uniwersytecie Warszawskim, chcąc być lepszym terapeutą i nauczycielem, studiując tę pedagogikę staję się też lepszym i uważniejszym człowiekiem. Chociaż od ponad dwudziestu lat mieszkam w Krakowie, w duszy jestem dziewczynką ze wsi, a dokładniej z lasu, biegnącą z krzykiem za tatą, by pokazać mu znalezionego grzyba...

Nauczycielka wspomagająca w klasie IV: Nadia Mahamdi - Ślusarczyk

Nauczycielka wspomagająca w klasie V: Agnieszka Łanik

Swoją przygodę ze szkołą waldorfską rozpoczęłam w 2016 roku. Od tego momentu mam przyjemność brać udział w procesie nieustannego uczenia się od dzieci. Studiowałam geografię i pedagogikę na Uniwersytecie Jagiellońskim, a następnie pedagogikę specjalną na Uniwersytecie Pedagogicznym. W szkole obecnie pracuje w grupie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, jestem nauczycielem wspomagającym i prowadzę rewalidację indywidualną. Osobiście jestem szczęśliwą żoną i mamą małej Jagódki. Uwielbiam podróże i wieczorne spacery.

Nauczycielka wspomagająca: Olga Wilczek

AB.jpg

Nauczycielka eurytmii: Anna Byczkowska

Jestem absolwentką germanistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim. W czasie studiów zazdrościliśmy Niemcom, że oni mają szkoły waldorfskie, a u nas takich fajnych "wynalazków" nie ma... Po studiach jakiś czas mieszkałam za granicą, poznając antropozofię od strony filozofii i sztuki (Novalis Hochschulverein, Kamp-Lintfort, Emerson College, Forest Row).

W tym czasie "przyszła" do mnie eurytmia i wywarła tak silne wrażenie, że zamiast kończyć studia w Witten-Annen (nauczyciel klasowy z językiem angielskim), rozpoczęłam 4-letnią naukę w London College of Eurythmy. Potem były studia artystyczno-pedagogiczne i wprawianie się w fach nauczyciela eurytmii w przedszkolu waldorfskim oraz w Brighton Steiner School. I pewnie byłabym do dziś w Anglii (albo może gdzie indziej), gdyby nie telefon z Krakowa, że młoda szkoła waldorfska potrzebuje eurytmisty...

I tak od 2006 roku związana jestem z naszą szkołą. W tym czasie ukończyłam kurs eurytmii socjalnej (Haga i Sekem/Egipt). Kontakty z zagranicą pielęgnuję teraz na niwie zawodowej jako polski przedstawiciel IAO, międzynarodowej organizacji wspierającej rozwój pedagogiki waldorfskiej w Europie Środkowej i Wschodniej.

MN.jpg

Nauczyciel języka angielskiego: Mariusz Nieroda

Z wykształcenia i pasji jestem filozofem oraz etnologiem. Ukończyłem filozofię na UJ oraz studiowałem etnologię. Ważnym elementem mojego życia są języki obce – uczyłem się ich 6 w tym dwóch starożytnych. Język obcy to nowy model poznania świata, pozwala zobaczyć to co znane, w nowym świetle. Z pedagogiką alternatywną związałem się ponad 10 lat temu i ta przygoda trwa nadal. Edukacja dla mnie nie jest zapisywaniem pustej karty, edukacja to rozpalanie ognia. Dzieci posiadają w sobie niespożytkowane zasoby energii w postaci chęci poznawania świata. Odnalezienie wielkich tajemnic otoczenia, w najprostszych zdawałoby się rzeczach wokół nas, jest sztuką. Dlatego też w wychowaniu potrzebujemy pasji, aby ciągle i na nowo rozpalać żar ciekawości świata. Wychowanie to sztuka, wychowawca to artysta. W pracy z dziećmi staram się rozpalać ciekawość, ciekawość wobec tego, co czasami wydaje się nam najprostsze, pasja jest najlepszym przewodnikiem po świecie codziennych tajemnic. Ukończyłem Podyplomowe Studium Edukacji Niezależnej Uniwersytetu Warszawskiego oraz kilkanaście kursów dotyczących alternatywnych metod pracy z dziećmi m.in. w Niemczech, Włoszech, Anglii oraz na Węgrzech. Obecnie jestem w trakcie studiów doktoranckich na kierunku socjologia UJ oraz przedstawicielem polskiego środowiska szkół waldorfskich na arenie europejskiej w ramach ECSWE.

Wiele lat spędziłem na pracy w organizacjach pozarządowych wspierając osoby zagrożone wykluczeniem społecznym, co pozwoliło mi na poznanie drugiego człowieka jako źródła niezbadanych tajemnic. Interesuję się filozofią, alternatywnymi ruchami społecznymi oraz alternatywnymi modelami organizowania przestrzeni społecznej. Moją pasją jest sport, w każdej formie i o każdej porze. Lubię biegać, ale także grać w gry zespołowe.

LG.jpg

Nauczyciel informatyki: Łukasz Gądek

Ukończył studia magisterskie, kierunek pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, na Wszechnicy Świętokrzyskiej.
Miłośnik zwierząt, filozofii oraz szeroko rozumianych sztuki i fantastyki. Entuzjasta kina i klasycznych efektów filmowych.

Wielbiciel mitologii, popkultury, komiksu, zjawisk paranormalnych, dubbingu i animacji. W wolnym czasie pracuje nad własną kreskówką, para się także mniej lub bardziej amatorsko, działalnością aktorską.

Nauczycielka języka niemieckiego: Svitlana Tsymbaliuk

Nauczycielka języka niemieckiego: Magdalena Żurawska

Nauczycielka języka angielskiego: Barbara Malaga

Nauczyciel muzyki, orkiestry oraz chóru: Maciej Wnękowicz

Nauczycielka wychowania fizycznego: Ilona Gabryś

Nauczycielka wychowania fizycznego: Paulina Adamek

Nauczycielka ogrodnictwa: Agata Wiśniewska

Nauczycielka edukacji do spraw bezpieczeństwa, nauczycielka BHP: Anna Kleszyk
 

Ukończyłam studia magisterskie z pedagogiki specjalność wychowanie obronne i fizyczne na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie oraz studia podyplomowe z edukacji technicznej i zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy na Politechnice Krakowskiej. Posiadam kwalifikacje dla nauczycieli w zakresie prowadzenia zajęć edukacyjnych z pierwszej pomocy. Specjalizuję się w organizowaniu i przeprowadzaniu kursów z zakresu pierwszej pomocy. W szkole prowadzę zajęcia z edukacji dla bezpieczeństwa dla uczniów klasy VIII. Prowadzę również zajęcia dla studentów na Akademii Górniczo-Hutniczej z podstaw ratownictwa medycznego. Jestem specjalistą ds. BHP. 

Przeprowadzam  treningi personalne. Sport towarzyszy mi w życiu niemal od zawsze. Od najmłodszych lat, już wtedy brałam udział w zmaganiach we wszystkich możliwych dyscyplinach, w wielu z nich z dobrymi wynikami. Przez prawie 8 lat trenowałam taekwon-do, następnie piłkę koszykową. Ciągły kontakt ze sportem pokazał mi jak ważna jest wiedza z zakresu pierwszej pomocy, wszyscy powinniśmy ją posiadać, i często powtarzać. Ukończyłam kurs instruktorów fitness. Jestem specjalistą do spraw żywienia. Gotowanie jest moją pasją którą, lubię zarażać podczas zajęć szkolnych i uświadamiać uczniom jak ważna jest dieta w życiu każdego człowieka.  Praca na kilku płaszczyznach wspomaga mój rozwój oraz motywuje do działania.

DJ.jpg

Psycholog szkolna: Dominika Jordan-Czerska

Nauczycielka prac ręcznych: Agnieszka Makowska

Nauczyciel ogrodnictwa: Łukasz Olszak

Nauczyciel religii, nauczyciel etyki: Maciej Radecki

Nauczyciel religii: ks. Lesław Kaczmarczyk

Nauczycielka etyki, nauczycielka świetlicowa: Maria Pastwa

Nauczycielka świetlicowa: Agnieszka Latko

Nauczycielka świetlicowa: Magdalena Rysz

Nauczycielka świetlicowa: Alicja Łukasiewicz

KP.jpg

Nauczycielka świetlicowa: Katarzyna Kowalska

Jako Geograf z wykształcenia na Uniwersytecie Jagiellońskim podjęłam się studium Pedagogicznego aby połączyć pasję z wymarzoną pracą. Szkoła Waldorfska stanęła na mojej drodze w momencie gdy bałam się, że jako nowy nauczyciel pełen pasji utknę w systemowej edukacji. Od pierwszego dnia wiedziałam, że w tym miejscu uchylę całe moje zamiłowanie do przyrody. I to w taki sposób jak o tym marzyłam: każdym zmysłem, pełnią energii i w harmonii z otaczającym nas światem.
W naszej szkole obecnie jako wychowawca świetlicowy klasy I przygotowuję się do podjęcia studiów z Edukacji Niezależnej aby (z wielką nadzieją) w przyszłości dołączyć do grona wychowawców.
Poza szkołą aktywnie udzielam się naukowo oraz dzielę się swoją wiedzą jako instruktor żeglarstwa. W domu zaczytuję się literaturą wszelkiej maści, przy różnorakiej muzyce.

SB_jpol.jpg

Nauczycielka świetlicowa, nauczycielka j. polskiego: Sylwia Bason

MJ.jpg

Sekretariat: Magdalena Józefowska

AWZ.jpg

Księgowość: Anna Witwinowska-Zuśka

bottom of page