top of page

ZAJĘCIA W RAMACH POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze

Zajęcia mające na celu uzupełnienie i utrwalenie wiadomości
oraz umiejętności z poszczególnych przedmiotów.


Dla kogo: Dla uczniów, którzy z różnych powodów
(np. długotrwała choroba, trudności w uczeniu się) nie opanowali materiału w takim stopniu jak wystarczającym/wymaganym.


Cele zajęć:

  • nadrobienie zaległości programowych,

  • utrwalenie podstawowych wiadomości,

  • wyrównywanie szans edukacyjnych.

 

Dzięki zajęciom dziecko ma możliwość spokojnego powtórzenia treści, otrzymuje dodatkowe wyjaśnienia, a tempo pracy dostosowane jest do jego możliwości. To zmniejsza stres i poczucie zaległości, a wzmacnia pewność siebie.

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze

To specjalistyczne zajęcia ukierunkowane na przezwyciężanie trudności w uczeniu się, zwłaszcza w przypadku dysleksji, dysortografii, dysgrafii czy trudności matematycznych.


Dla kogo: Dla uczniów z opinią lub orzeczeniem z poradni
psychologiczno-pedagogicznej, którzy mają specyficzne
trudności w nauce.


Cele zajęć:

  • rozwijanie funkcji poznawczych (pamięci, uwagi, percepcji wzrokowej i słuchowej),

  • kompensowanie braków i trudności,

  • kształtowanie prawidłowych nawyków uczenia się.

Zajęcia pozwalają uczniowi lepiej radzić sobie z nauką, zmniejszają
frustrację związaną z niepowodzeniami szkolnymi i wspierają jego

rozwój intelektualny oraz emocjonalny.

Zajęcia logopedyczne

Zajęcia prowadzone przez logopedę, ukierunkowane
na korygowanie wad wymowy oraz usprawnianie aparatu mowy.


Dla kogo: Dla uczniów z wadami wymowy, opóźnionym rozwojem
mowy, trudnościami artykulacyjnymi lub problemami z komunikacją
językową.


Cele zajęć:

  • korygowanie nieprawidłowej wymowy,

  • rozwijanie słownictwa i umiejętności językowych,

  • wzmacnianie komunikacji werbalnej.

 

Dzięki zajęciom uczeń lepiej radzi sobie z wypowiedziami ustnymi, staje się bardziej pewny siebie w kontaktach rówieśniczych
i podczas wystąpień szkolnych, co ma wpływ na jego sukcesy edukacyjne i społeczne.

Zajęcia rozwijające kompetencje
emocjonalno-społeczne

Zajęcia grupowe, których celem jest kształtowanie umiejętności
radzenia sobie z emocjami i współpracy z innymi.


Dla kogo: Dla uczniów, którzy mają trudności w nawiązywaniu relacji, kontrolowaniu emocji, rozwiązywaniu konfliktów
lub przeżywają silny stres.


Cele zajęć:

  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,

  • nauka rozpoznawania i wyrażania emocji,

  • kształtowanie postaw prospołecznych.

 

Zajęcia pomagają w budowaniu pozytywnych relacji,
zwiększają poczucie własnej wartości, uczą rozwiązywania problemów w sposób konstruktywny, co przekłada się na lepsze funkcjonowanie w grupie rówieśniczej i w klasie.

TUS

Specjalistyczna forma zajęć, zazwyczaj grupowa, podczas której
uczniowie w praktyczny sposób ćwiczą umiejętności potrzebne
w codziennym funkcjonowaniu społecznym.


Dla kogo: Dla uczniów mających trudności w relacjach
z rówieśnikami; dla uczniów mających problemy adaptacyjne;
dla dzieci wycofanych, nieśmiałych, z niską pewnością siebie;
dla uczniów mających trudności z wyrażaniem emocji i potrzeb.


Cele zajęć:

  • nauka współpracy i przestrzegania zasad,

  • rozwijanie umiejętności rozmowy, słuchania,
    proszenia o pomoc,

  • odmawiania,

  • radzenie sobie w sytuacjach społecznych,

  • wzmacnianie pewności siebie i poczucia własnej wartości,

  • przełamywanie nieśmiałości i wycofania,

  • kształtowanie postawy otwartości na współpracę i budowanie

  • pozytywnych relacji rówieśniczych.


Podczas zajęć dziecko uczy się w bezpiecznej atmosferze,
jak reagować w różnych sytuacjach życiowych, jak radzić sobie
z emocjami, jak budować pozytywne relacje. Dzięki temu łatwiej odnajduje się w klasie i w kontaktach poza szkołą.

TeamUp logo transp.png

TeamUp to oparta na ruchu terapia wsparcia psychospołecznego
opracowana przez Save the Children oraz War Child.
TeamUp to program dostosowany do potrzeb psychospołecznych dzieci w wieku6-18lat. Sesje obywają się o ustalonych godzinach
i dniach z tymi samymi facylitatorami (osobami przeszkolonymi
do prowadzenia zajęć, będących w regularnym kontakcie
z oficjalnym trenerem TeamUp).

Podczas cotygodniowych sesji TeamUp dzieci biorą udział
w zorganizowanej zabawie i zajęciach ruchowych, podczas których
zamiast mowy komunikujemy się ruchem. Każde ćwiczenia
ma konkretny cel związany z tematem np. radzenie sobie ze złością lub stresem czy interakcje rówieśnikami.


Celem zajęć jest:

  • budowanie poczucie przynależności, uczenie współpracy, zaufania i wzajemnego szacunku;

  • wzmocnienie poczucie bezpieczeństwa i stabilności (szczególnie ważne dla dzieci, które przeżyły trudne
    lub traumatyczne sytuacje)

  • wspieranie zdrowego rozwoju, umożliwienie rozładowania energii i zwiększenie świadomości ciała.

  • poprawa koncentracji i ogólnego samopoczucie,
    co ułatwia
     funkcjonowanie w środowisku szkolnym.

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
bottom of page