![](https://static.wixstatic.com/media/a8e1f3e15ccb41b88df85a10bb90531a.jpg/v1/fill/w_1920,h_1631,al_c,q_90,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/a8e1f3e15ccb41b88df85a10bb90531a.jpg)
![waldorflogo.png](https://static.wixstatic.com/media/613816_a34647a712db4c23ab53224d78d746ae~mv2.png/v1/fill/w_77,h_107,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/waldorflogo.png)
SZKOŁA WALDORFSKA
im. Janusza Korczaka w Krakowie
Klasa IV
Motywem przewodnim dla czwartej klasy są nordyckie mity: Edda i Kalevala. Historie o walecznych bogach, którzy zmagają się z żywiołami i ze sobą. Pełne przygód działania, walki i humoru. W tym czasie rysujemy też odpowiednie formy: linie przeplatają się, ale teraz istotne jest, która idzie górą, a która dołem. Świat nabiera głębi... Wymaga coraz więcej uwagi i umiejętności...
Powiększa się ciągle świadomość językowa dzieci, więc coraz więcej jest gramatyki.
Czwarta klasa to również pierwsze lekcje krajoznawstwa. To łażenie po Krakowie i poznawanie jego tajemnic, rysowanie planów i map. To coraz dalsze wycieczki i podróż z biegiem Wisły... Polskie legendy.
I ułamki, obowiązkowo rozpoczęte tortem lub pizzą.
Ukochana przez większość dzieci epoka Człowiek i zwierzęta.
Dzieci grają na instrumentach, które otrzymały w trzeciej klasie. A w części rytmicznej śpiewają kanony i śpiewają na głosy, grają na fletach i recytują. Ile jest w nich sił i energii wie każdy, kto choć raz słyszał czwartoklasistów ćwiczących aliteracje – najlepiej z drewnianymi kijami.